سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی شخصیت های بازی مورتال کامبت 1

مبارزان مورتال کامبت 1 لو رفتند

معرفی شخصیت های بازی مورتال کامبت 1

 

لیست شخصیت‌های حاضر در مورتال کامبت 1 .

بازی مورتال کامبت 1 جنجالی تر از همیشه می تازد. البته همانطور که می‌دانید این بازی مشکلاتی روی کنسول نینتندو سوییچ نیز دارد و از قرار معلوم، این نسخه از بازی از مشکلات فنی متعددی از جمله افت فریم‌های شدید بر روی این کنسول رنج می برد. اما موضوع بحث ما در این مطلب از گیماتک معرفی شخصیت‌های حاضر در بازی مورتال کمبت 1 «Mortal Kombat 1» است. 

 

کاراکترهای مورتال کامبت 1

 

فهرست شخصیت های حاضر در بازی مورتال کامبت 1:

لیو کانگ – Liu Kang

رایدن – Raiden

اسکورپیون – Scorpion

سابزیرو – Subzero

جانی کیج – Johnny Cage

کانگ لا‌یو – Kung Lao

کیتانا – Kitana

نیتارا – Nitara

ملینا – Mileena

کنشی – Kenshi

اسموک – Smoke

راین – Rain

لی می – Li Mei

تانیا – Tanya

باراکا – Braka

گراس – Geras

رپتایل – Reptile

آشرا – Ashrah

هاویک – Havik

سیندل  – Sindel

جنرال شاو – General Shao

ریکو – Reiko

 

 

معرفی شخصیت‌ها:

لیو کانگ (Liu Kang):

یکی از شخصیت‌های اصلی سری بازی مورتال کمبت است. لیو کانگ اولین بار در اولین نسخه این بازی پدیدار شد که یک راهب شائولین بود که برای نجات اِرت ریلم (زمین) وارد رقابت‌های مورتال کمبت می‌شد.

شخصیت لیو کانگ در تمام بازی‌های ویدیویی مورتال کمبت حضور داشته است، البته به‌جز نسخه‌های فرعی بازی. همچنین در جریان اولین فیلم سینمایی که از این مجموعه ساخته شد، او برای انتقام مرگ برادرش از آمریکا به شائولین باز می‌گردد. و در پایان قسمت دوم سری اول فیلم موفق به شکست شائوکان می‌شود. چند نکته مهم درمورد شخصیت لیو کانگ وجود دارد،او به همراه کونگ لائو از مریدان لرد ریدن است. لیو کانگ در کنار کونگ لائو یکی از دو شخصیت اصلی بازی مورتال کامبت: راهبان شائولین بود. همچنین سبک مبارزه لیو کانگ، جیت کان دو است. در ریبوت Mortalk Kombat 1 نیز که داستان بازی به گونه‌ای بازآفرینی شده لیو کانگ به جمع الدرگادها پیوسته و دیگر لرد ریدن یک خدا نیست، بلکه یک کشاورز معمولی است.

لرد رایدن (Raiden):

لر رایدن برای نخستین بار در اولین قسمت مجموعه بازی مورتال کمبت در سال 1992، به عنوان یکی از هفت شخصیت آغازین معرفی شد.

او به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های این فرَنچایز به‌حساب می‌آید. او بر اساس خدای تندر ژاپنی‌ها رایجین، در بازی مورتال کمبت نگهدارنده? قلمرو زمین است. در خط داستانی بازی؛ شنگ سونگ، شیناک، اوناگا، شائو کان و کوان چی از دشمنان اصلی او حساب می‌آیند.

لرد رایدن دارای قدرت‌های فراطبیعی گوناگونی مانند تله پورت، کنترل صاعقه و توانایی پرواز است. او به‌طوری فناناپذیر است و خاطراتش از آغاز زمان شروع می‌شود. حتی اگر بدنش هم نابود شود بعد از مدتی از نو شکل می‌گیرد.

براساس آنچه که جان توبیاس، خالق رایدن گفته‌، شخصیت او از 3 خدمتگزار لو پَن در فیلم «دردسر بزرگ در چین کوچک» ساخت سال 1986 به کارگردانی جان کارپنتر الهام گرفته شده‌ است.

اسکورپیون (Scorpion):

اسکورپیون (Scorpion) پیش از مرگ هانزو هاساشی نام داشت، برای اولین بار در نخستین قسمت بازی‌های این مجموعه در سال 1992، به عنوان یکی از هفت شخصیت آغازین معرفی شد.

در داستان بازی گفته می‌شود، او یک شبح نینجای از مرگ بازگشته است که به دنبال انتقام مرگ خودش، و همچنین انتقام قتل‌عام خانواده و قبیله‌اش شیرای ریو «Shirai Ryu» که توسط قبیله رقیبش لین کواِی و به دست ساب-زیرو که بعدها مشخص شد کار (کوان چی) است، می‌باشد.

کاراکتر اسکورپیون به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سری بازی‌های مورتال کمبت به‌حساب می‌آید و در همه? نسخه‌های این بازی به غیر از نسخه اصلی مورتال کامبت 3 که در سال 1995 میلادی منتشر شد، در میان شخصیت‌های اصلی ایفای نقش کرده‌است. به همین ترتیب نماد اسکورپیون به عنوان لوگوی اصلی استودیوی ندررالم، که جانشین کمپانی قدیمی میدوی گیمز است استفاده می‌شود.

Scorpion به عنوان شخصیت مهمان در بازی‌هایی به غیر از مورتال کمبت مانند Injustice در کنار ابر قهرمان‌های هالیوودی نظیر بتمن و سوپرمن حضور دارد. 

اسکورپیون زمانی یک انسان عادی به نام هانزو هاساشی بود. او عضو یک قبیله نینجای ژاپنی به نام شیرای ریو بود، قبیله‌ای که به خاطر آوردن نینجیتسو و سایر رازهای هنرهای رزمی چین به ژاپن شناخته می‌شود. او به همراه خانواده و قبیله‌اش توسط کوان چی و خادمانش قتل‌عام می‌شود. این اتفاق توطئه‌ای بود که به ساب-زیرو، اساسین شناخته شده لین کوئی نسبت داده شد. پس از آن روح اسکورپیون به ندررلم منتقل شد، اما او به شکلی ناگهانی و مرموز توسط کوان چی احیا شد.  

اسکورپیون پس از مرگش به یک شبح جهنمی تبدیل شد که به دنبال گرفتن انتقام از کسانی بود که قبیله و اعضای خانواده‌اش را از بین برده بودند.

با وجود ظاهر پلیدی که او دارد اما او ذاتاً فرد بدجنسی نیست. او به این خاطر به نیروهای اهریمنی ملحق شده‌، چون آن‌ها به او قول احیای قبیله‌اش روی زمین را داده‌اند، یا برای این که فرصتی برای گرفتن انتقام داشته باشد. اسکورپیون در مسیر اهداف خود به‌طور غیر مستقیم به قهرمانان بازی نیز کمک می‌کند.

برخلاف آنچه که از داستان اسکورپین می‌دانیم و اینکه می‌دانیم او سابزیرو دشمن است، اما در ریبوت بازی مورتال کمبت 1، هر دو آنها از یک قبیله و برادر هستند!

اسکورپیون در قبیله نینجاهای شیرای ریو در ژاپن به دنیا آمد. این موضوع به خوبی مشخص است که پدر هانزو هاساشی که خودش سابقاً عضو گروه شیرایی ریو بود؛ وقتی فهمید پسرش می‌خواهد به گروه بپیوندد؛ هانزو رو به عنوان پسر خودش انکار کرد؛ چرا که نمی‌خواست پسرش به عنوان یک قاتل در گروه عضو شود و آرزوی این را داشت که وی برخلاف خودش، زندگی آرامی داشته باشد. با این حال هانزو به گروه نینجاها پیوست.

هانزو بین قبیله یکی از بهترین شینوبی‌ها بود و به دلیل مهارت‌های باور نکردنیش در نینجوتسو، لقب «عقرب» را به دست آورد. 

هانزو همیشه سعی داشت تا برای افتخار آفرینی برای رئیس قبیله و گروه تلاش کند؛ با این حال وقتی هانزو از سوی جادوگر پست یعنی کوان چی مأموریت پیدا کرد تا نقشه مقدس عناصر و الواح رو از معبد شائولین بدزدد؛ او توسط ساب زیرو به‌طور وحشیانه کشته شد. درنتیجه خانواده و قبیله او توسط کوان چی که به لین کوای قول داده بود؛ به‌طور فجیع تارومار شدند. روح هانزو به قلمرو زیرین فرستاده شد و در آنجا طلسم شد.

بعدها به وسیله? کوان چی برای استفاده به عنوان جنگجو برای اهداف شائو کان از مرگ بازگردانده شد. او به وسیله? جادو در جهنم احیاء شد و به دنیا بازگشت تا در راه اهداف شائو کان بجنگد، اما او از این فرمان سر باز می‌زند و هدف اصلی خود را انتقام از ساب-زیرو تعیین می‌کند. و به همین دلیل نیز وارد مسابقات مورتال کمبت می‌شود.  اما در وقایع Mortal Kombat X به زندگی بازمی‌گردد و دوباره قبیله اش را بازسازی می‌کند و به عنوان یک استاد تربیت تاکه دا فرزند کنشی را بر عهده می‌گیرد.

اسکورپیون مورتال کمبت 11 داستانی شبیه به گذشته دارد، او شبحی از ندررلم است و زمانی انسانی به نام هانزو هاساشی بوده‌است. او عضو یک قبیله نینجاهای ژاپنی به نام شیرای ریو بود. در یک روز نحس او به همراه خانواده و قبیله‌اش توسط کوان چی و خادمانش قتل‌عام شد. پس از آن روح اسکورپیون به ندررلم منتقل شد، اما او به شکلی ناگهانی و مرموز توسط کوان چی احیا شد.

اسکورپیون تحت فرمان کوان چی به تورنومنت شنگ سونگ وارد شد تا انتقام مرگ خود و خاندانش را از ساب-زیرو بگیرد. او پس از چند مبارزه در نهایت آماده? مبارزه با ساب-زیرو شد.

لرد رایدن که تصاویری از آینده را دیده بود، پی برد که نبرد این دو با مرگ ساب-زیرو همراه خواهد بود و ساب-زیرو بعداً به عنوان نوب سایبات به زندگی بازخواهد گشت. به همین سبب رایدن از اسکورپیون خواست تا تنها به شکست ساب-زیرو رضایت دهد و او را نکشد. درخواست اولیه ریدن با مخالفت اسکورپیون روبرو شد اما ریدن با وعده‌ای او را راضی کرد. ریدن وعده داد که از خدایان ارشد برای بازیابی شیرای ریو به قلمروی فانیان کمک بخواهد.

اسکورپیون در تقابل با ساب-زیرو موفق به شکست این مبارز یخی شد و بنا بر قولی که به رایدن داده بود قصد بخشیدن جان او را داشت. اما در همین زمان کوان چی در محل حاضر شد و با نشان دادن تصاویر و توهماتی از مرگ خانواده? اسکورپیون توسط ساب-زیرو او را وادار کرد تا قول خود را بشکند و ساب-زیرو را بکشد.

در پایان اولین تورنومنت اسکورپیون در کنار کوان چی در مقابل آخرین جنگجوی ارث‌رلم یعنی لیو کانگ قرار می‌گیرد. اسکورپیون با وجود ترکیب شدن قدرت کوان چی باز هم نتوانست مانع پیروزی لیو کانگ شود.

در زمان تورنومنت شائو کان، اسکورپیون مقابل برادر جوان‌تر ساب-زیرو یعنی کوای لیانگ قرار گرفت، کسی که برای گرفتن انتقام برادرش آمده بود. ساب-زیروی جوان بر اسکوریپون غلبه کرد اما قبل از این که بتواند او را بکشد با هجوم سایبورگ‌ها به ساب-زیرو، اسکورپیون فرصتی برای فرار کردن پیدا کرد.

ساب زیرو (Sub-Zero):

Subzero دارای توانایی ذاتی برای کنترل یخ در اشکال مختلف است. هویت ساب زیرو در درجه اول در نقش یک شخصیت قابل کنترل به نام کوای لیانگ یا گرندمستر لین کوی است که برای نخستین بار در مورتال کامبت 2 (1993) حضور پیدا کرد. پیش از کوای لیانگ، این نام مستعار توسط برادر بزرگش بی‌هان در اولین قسمت بازی (1992) مورد استفاده قرار می‌گرفت، که در نسخه‌های بعدی در نقش نوب سایبات ظاهر می‌شود. ساب زیرو در همه? قسمت‌های این سری بجز مورتال کمبت 3 (البته در MK3 شخصیت دیگری با نام Subzero وجود داشت که برادر سابزیرو اصلی بود) در میان شخصیت‌های اصلی ایفای نقش کرده‌است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین مبارزان این فرنچایز به‌شمار می‌رود.

بی‌هان نینجا قبیله لین کویی بود و هانزو هاساشی رئیس قبیله شیرایرایو بود. تا زمانی که هانزو برای مدتی به مکانی رفت و به او خبر رساندند که به قبیله شیرایرایو حمله شده اما همانطور که قبل‌تر گه شد در اصل این کوان چی بود که خود را به شکل ساب زیرو (همان بی‌هان) درآورده بود و به قبیله هانزو حمله کند در این میان همسر و فرزند هانزو به قتل می‌رسد و سپس خودش هم به دست ساب زیرو (کوان چی) کشته می‌شود.

Subzero در اولین سری Mortal Kombat حاضر بود. او توسط اسکورپیون کشته شد و در رنگ و روی متفاوتی با نام نوب سایبات در Mortal kombat 2 و سه‌گانه و 4 و نیرنگ و مورتال کامبت: آرماگدون و 2011 ظاهر شد و از مورتال کمبت 2 برادر کوچکترش با این نام و نشان جایگزین وی شد. در آلتیمت مورتال کامبت 3 هر دو شخصیت ساب زیرو حضور داشتند. نام اصلی برادر بزرگتر بی‌هان و نام برادر کوچک کوای لیانگ بود.  

پدر دو ساب زیرو، یک عامل نفوذی لین کوئی در ایالت متحده بود؛ او در آنجا با زنی آمریکایی آشنا شد و با وی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو پسر بود. علی‌رغم میل مادر، پدر دو فرزند رو با خود به چین برد تا زیر نظر لین کوئی آموزش ببینند و جزء گروه قاتلین شوند. بی‌هان با نام مستعار ساب زیرو در اولین مسابقه مرگبار ظاهر شد؛ در حالی که نام مستعار کوای لیانگ توندرا بود. بعد از اینکه بی‌هان توسط اسکورپیون کشته شد؛ کوای لیانگ جایگزین وی گردید و نام مستعار ساب زیرو از آن او شد. بعدها بی‌هان در قلمرو زیرین تبدیل به شبحی با نام نوب سایبات می‌شود.

 

جانی کیج ((Johnny Cage

جان کارلتون ملقب به جانی کِیج از اولین نسخه مورتال کمبت در سال 1992 در این بازی حضور داشته است. او پدر کسی کیج و همسر سونیا بلید است.

جانی کیج یک ستاره‌ی هالیوودی فیلم‌های اکشن بود که خواستار رسیدن به شهرت بود. در اصل، او به این خاطر وارد تورنمنت مورتال کمبت شد تا مهارت‌های مبارزه‌ای خود را به نمایش بگذارد و خود را به منتقدان سینمایی ثابت کند، زیرا آن‌ها معتقد بودند که کیج چیزی بیش از یک بازیگر نیست و واقعا یک مبارز حرفه‌ای نیست.

او در این مسیر به یکی از مهم‌ترین مدافعان ارث‌رلم تبدیل شد. کیج با وجود مادی‌گرایی، ساده‌لوحی و گاها بی‌تجربگی اما همیشه یک جنگجوی شجاع و وفادار به ارث‌رلم بوده است، اگر چه حرکات عجیب و غریب او اغلب هم‌پیمانانش را آزار می‌دهد.

جانی کیج در زمان مورتال کمبت ایکس دیگر به طور قابل‌توجهی با تجربه شده بود، و تا حدود زیادی غرور و ساده‌لوح بودنش کنار رفت. در این زمان او به فردی مسئولیت‌پذیر و زبده تبدیل شد، با این حال علاقه شدیدش به شوخ‌طبعی دست‌نخورده باقی ماند. 

کیج این شخصیت را در مورتال کمبت 11 نیز حفظ کرد و همین طور نسخه‌ای از کیج زمان-گذشته حضور داشت که خصلت‌های گستاخانه سابقش را داشت. با این حال در طول داستان Aftermath، جانی کیج زمان گذشته در رویارویی خود با سیندل و شائو کان نگرشی جدی به خود گرفت.

خلقت جانی کیج داستان جالبی دارد، چرا که ادبون خالق بازی مورتال کمبت در ابتدا می‌خواست بازی با محوریت ژان کلوم وندام بسازد، اما موفق به این کار نشد. در نهایت شخصیت جانی کیج با الهام از این بازیگر هالیودی شکل گرفت. ادبون بالاخره توانست ون دام را در بازی مورتال کمبت 1 بیاورد. البته ون دام فقط به عنوان اسکینی برای جانی کیج در بازی گنجانده شده است.

کانگ لا‌یو (Kung Lao):

کانگ لا‌یو نخستین بار در سال 1993 در بازی MK ظاهر شد. او یکی از شخصیت‌‌های اصلی و مهم بازی است که در نسخه راهبان شائولین در کنار لیوکانگ حضور دارد و شخصیت قابل بازی است.

از سلاح‌های مهم او کلاه اوست که می‌تواند با پرتاب آن به دشمنانش حمله کند. او کاراکتر ویژه‌‌‌ای دارد.

کیتانا (Kitana):

کیتانا از نسخه مورتال کامبت 2 که در سال 1993 منتشر شد، به عنوان یک شخصیت جدید وارد این مجموعه گردید. کیتانا دارای جامه آبی رنگ و نقابی بر صورت است که برای ضربه زدن از بادبزنش که دارای تیغه‌های فلزی برنده‌ای است استفاده می‌کند.

کیتانا در بیشتر نسخه‌های بازی Mortal Kombat حضور داشته‌ است و همین مسئله او را به یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های مورتال کامبت تبدیل کرده‌ است. طبق داستان بازی کیتانا شاهدخت سرزمین افسانه‌ای ادنیا، دوست قدیمی جید، خواهر دوقلو و ناتنی میلینا، دختر سیندل و دخترخوانده شائو کان است.

آنطور که در داستان بازی آمده شائوکان پدر کیتانا را می‌کشد و با سیندل همسر مادر کیتانا ازدواج می‌کند تا بتواند بر جهان آنان حکمرانی کند، همچنین کیتانا را به فرزند خواندگی می‌گیرد. در داستان‌های قبلی بازی ملینا کلونی ساخته شده از کیتانا بوده است نه خواهر او، اما در مورتال کمبت 1، ملینا به عنوان خواهر کیتانا معرفی می‌شود که دچار بیماری تارکاتان شده است.

 

مگان فاکس صداپیشه کاراکتر نیتارا در تیم سازندگان مورتال کامبت 1 مگان فاکس صداپیشه کاراکتر نیتارا در تیم سازندگان مورتال کامبت 1

چندی پیش هم استودیوی ندررلم با انتشار ویدیویی در اینستاگرام از صدا پیشگی مگان فاکس برای شخصیت نیتارا خبر داد و مثل همیشه به هیجان طرفداران سری مورتال کامبت اضافه کرد، تا طرفداران مجموعه با شور و اشتیاق بیشتری در انتظار بازی مورتال کامبت 1 بنشینند.

در این سری سازندگان سعی کردند تا با بازسازی بازی ایرادات داستانی مورتال کامبت 1 را رفع کنند و داستان بازی را به شکل تازه‌ای پیش ببرند.

بازی مورتال کامبت در تاریخ 19 سپتامبر مصادف با 28 شهریور 1402 برای کنسول های نینتندو سوییچ، پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سریز عرضه شده است.

 

 

منبع: گیماتک