سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی 5 فیلم کمدی فوقالعاده که حتما باید ببینید

معرفی10 فیلم کمدی

در این مطلب از وب‌سایت گیماتک قصد داریم تا 5 فیلم کمدی بسیار جذاب را به شما معرفی کنیم که مناسب برای تماشا در تعطیلات نوروز هستند و شما را در این ایام حسابی سرگرم خواهند کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی 5 فیلم کمدی که حتما باید ببینید

احتمالا شما هم به فیلم‌های کمدی و خنده‌دار علاقه دارید و به دنبال لیستی از بهترین فیلم‌ها هستید تا در ایام گونارون به تماشای آن‌ها بنشینید و سرگرم شوید. فیلم‌های کمدی، ابزاری قدرتمند برای خلق لحظات شاد و مفرح هستند. ژانر کمدی در سینمای جهان، تنوع و گستردگی بسیاری دارد و از کمدی‌های رمانتیک و عاشقانه تا کمدی‌های سیاه و طنز اجتماعی، طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

البته باید توجه داشت که فیلم‌های کمدی با توجه به کشور سازنده و محدودیت‌های تولیدکنندگان در کشور سازنده و همچنین سلیقه مخاطبان آن کشور ساختار متفاوتی دارند. برای مثال در فیلم‌های کمدی آمریکایی اوصولا از الفاظ بی‌پرواتری استفاده می‌‌شود که شاید نتوان آن‌ها را با خانواده تماشا کرد.

بااین‌وجود ما در این مطلب سعی کردیم بدون در نظر گرفتن این موضوع تنها 10 تا از بهترین فیلم‌های کمدی کشورهای مختلف را به شما عزیزان معرفی کنیم.
فیلم سینمایی Ted

1- فیلم سینمایی Ted

فیلم سینمایی تد که در دوقسمت تولید شده است و این اواخر نیز سریالی از آن منتشر شد که توجه مخاطبان را جلب کرد، محصول سال 2012 آمریکا است. این فیلم ساخته ست مک‌فارلن یکی از برترن کمدی ساز‌های تاریخ است اما کمدی‌های او جدی نیست، منظور مثل آثار بیلی وایلدر، برعکس آثار او به شدت خنده‌دار و درجه یک هستند که می‌توانند تا ساعت‌ها لبخند را بر روی لب‌های شما مهمان کنند.

داستان قسمت اول فیلم Ted درباره کودکی تنها به نام جان است که در شب کریسمس از خدا می‌خواهد که عروسک بزرگش را زنده شود. در کمال تعجب و ناباوری دعای او از سوی خدا پذیرفته می‌شود و صبح روز بعد عروسک او زنده می‌شود.

بعد از گذشت سال‌ها از این موضوع، حالا تد و جان دوستان صمیمی هم شده‌اند و با هم زندگی می‌کنند. جان اکنون پا به سن گذاشته و باید ازدواج کند. حالا وجود تد مانع این ازدواج او شده است. زیرا تد نمیتواند از جان دل بکند و جان برای این موضوع باید راه حلی پیدا کند.

از بازیگران این فیلم می‌توان به مارک والبرگ، میلا کونیس، ست مک‌فارلن، جووانی ریبیسی و جوئل مک‌هیل اشاره کرد.

 

فیلم سینمایی Ths is the End

2- فیلم سینمایی This Is The End

فیلم This is the End یکی از خنده‌دارترین فیلم‌های کمدی‌ تاریخ سینما با سرمایه‌گذاری شرکت سونی است.

This is the End داستان جالب و عجیبی دارد. موضوع این فیلم درباره چندین بازیگر مشهور هالیوودی است که در خانه جیمز فرانکو در حال خوش گذرانی هستند، اما ناگهان متوجه می‌شوند که دنیا در حال به پایان رسیدن است و حالا هرکس برای نجات خود باید کاری انجام دهد. همین امر هم علاوه بر هیجان لحاظات کمدی جالبی را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم محصول سال 2013 و به کارگردانی ست روگن و اوان گلدبرگ است. جیمز فرانکو، جونا هیل، ست روگن، جی باروشل و دنی مک‌براید از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

فیلم لانگ شات

3- فیلم سینمایی Long Shot

داستان فیلم لانگ شات در مورد فرِد فلارسکی است. او یک نویسنده سیاسی سخت کوش و پر تلاش است. شارلوت فیلد یک دیپلمات عالی رتبه کشور است که تقریبا در هر چیزی استعداد دارد. اکنون شارلوت وزیر امور خارجه ایالات متحده شده است، او قبلا پرستار فرد بود. زمانی که این دو بعد از سال‌ها با هم دیدار می‌کنند، فرد با حس شوخ طبعی خود و همچنین خاطراتش از آرمان‌گرایی شارلوت در دوران جوانی، شارلوت را شیفته خود می‌کند. شارلوت در حین اینکه خود را برای یک سخنرانی خیره‌کننده آماده می‌کند، فرد را استخدام می‌کند تا متن سخنرانیش را به بهترین شکل ممکن ویرایش کند.

شیمی میان این دو باعث ایجاد یک رابطه بین‌المللی می‌شود. امابااین‌حال، بی احتیاطی‌های فرد در کنار گذشته‌اش می‌تواند کمپین شارلوت را قبل از اینکه شروع شود به اتمام برساند.

فیلم لانگ شات، روابط بین‌الملل را با یک داستان عاشقانه و خنده‌دار روایت می‌کند. کارگردانی این فیلم برعهده جاناتان لوین بوده است و شارلیز ترون، ست روگن، اوشی جکسون جونیور، الکساندر اسکاشگورد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی باربی

4-فیلم سینمایی Barbie

شاید بتوان گفت فیلم باربی با آنهمه جنجالش به عنوان یک فیلم موفق در سال 2023 درخشیده است و انتظار آن می‌رفت که این فیلم به‌عنوان یک فیلم پر فروش و محبوب بین مخاطبان سینما شناخته شود. فیلم باربی با ستارگانی همچون مارگو رابی و رایان گاسلینگ که نقش‌های اصلی را برعهده دارند، سایر بازیگرانی که از آثار کمدی ترند این روزها آورده است، موضوع مهم و جنجالی ترندی که رویش دست گذاشته است و از همه مهم‌تر عروسک معروف باربی به عنوان تم اصلی خود و تمام متعلقات به آن، اگر موفق نمی‌شد باید تعجب می‌کردیم.

فیلم باربی، داستان سرزمین باربی‌ها را در موازات جهان واقعی‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، روایت می‌کند. در جهان باربی همچون جهان عروسک باربی آن‌گونه که در بازار آن را می‌شناسیم، زنان یا همان باربی‌ها که همه با نام باربی شناخته می‌شوند، افراد قدرتمندی هستند.

کن‌ها، عروسک‌های مرد باربی، تشنه‌ی محبت و توجه آن‌ باربی‌ها هستند. گرویگ در واقع از خصوصیات عروسک‌های باربی برای پارودی کردن جهان واقعی ما استفاده کرده است. یعنی همان‌طور که در زندگی واقعی تمام پست‌های مهم در اختیار مردان است و زنان به دنبال به دست آوردن توجه مردان، اینجا وضعیت معکوس است. همین موضوع نیز دستمایه طنز قصه شده است.

هرچند که ایراداتی به فیلمنامه «فیلم باربی» وارد است، به‌خصوص از جایی که شخصیت باربی به دنبال یافتن پاسخی مهم قدم به جهان واقعی می‌گذارد و متوجه می‌شود که در جهان واقعی جز یک سوژه زیبا هیچ ارزش دیگری ندارد.

 

فیلم سینمایی Untitled Ghostbusters: Afterlife Sequel

5- فیلم سینمایی Untitled Ghostbusters: Afterlife Sequel

این فیلم سینمایی یک کمدی ماوراء طبیعی دنباله «شکارچیان روح: افترلایف» (Ghostbusters: Afterlife) است که سال 2021 اکران شد، و چهارمین فیلم در فرنچایز اورجینال شکارچیان ارواح محسوب می‌شود.

فیلم Untitled Ghostbusters: Afterlife Sequel موفق شد شکست بازراه‌اندازی فرنچایز در سال 2016 را جبران نماید. شاید بتوانیم فیلم را به تکیه فراوان بر نوستالژی متهم کنیم ولی این دنباله موفق شد به فرنچایزی تقریباً چهل ساله جانی تازه بدهد و وارد مسیر تازه و هیجان‌انگیزی کند. همچنین در عین حال، در گیشه هم عملکرد قابل قبولی از خود بجای بگذارد.

اکنون منطقی به‌نظرمی‌آید که تنها 24 ماه پس‌ازآن موفقیت نسبی دنباله‌ای دیگر ساخته شود که بی‌شک کمدی جزو جدانشدنی آن است.

فیلم بازیگران آخرین نسخه یعنی پل راد و کریکون و فیلن ولفهارد را خواهد داشت و بیل مری، دن آکریود، ارنی هادسون و انی پاتس نسخه اورجینال هم یک بار دیگر در قالب شکارچیان ارواح ظاهر می‌شوند. قطعا این خبر خوبی برای طرفداران این فرنچایز محبوب قدیمی خواهد بود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از تماشای فیلم‌های معرفی شده لذت ببرید. همچنین برای اطلاع از اخبار فیلم و سینما و معرفی سایر فیلم‌ها پیچ اینستاگرام و کانال تلگرام گیماتک را دنبال بفرمایید.

 

 

منبع: گیماتک